دانلود(بررسی ایران خودرو و کارخانه های مربوطه و وظایفشان برای تولید و بررسی انواع و اجزای خودروها)

فهرست مطالب عنوان تاریخچه تاسیس ایران خودرو ساخت سواری ساخت مینی بوس ساخت اتوبوس کارخانه مورتور سازی کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی کارخانه قالب و جیگ کارخانه برش و پرس مسئولیتهای واحد کارشناسی شرح پروژه و هدف ان ساختار واحد پروسه مونتاژ موتور پژو (موبررسی ایران خودرو و کارخانه های مربوطه و وظایفشان برای تولید و بررسی انواع و اجزای خودروها|30010004|atx39011422|اِی تی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی ایران خودرو و کارخانه های مربوطه و وظایفشان برای تولید و بررسی انواع و اجزای خودروها هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

فهرست مطالب



عنوان



تاریخچه تاسیس ایران خودرو



ساخت سواری



ساخت مینی بوس



ساخت اتوبوس



کارخانه مورتور سازی



کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی



کارخانه قالب و جیگ



کارخانه برش و پرس



مسئولیتهای واحد کارشناسی



شرح پروژه و هدف ان



ساختار واحد



پروسه مونتاژ موتور پژو (موتور سازی شماره 2)



کد گذاری



شرح فلوچارت مونتاژ موتور



پروسه مونتاژ سر سیلندر پژو



پروسه مونتاژ موتور پیکان (موتور سازی شماره 1)



مونتاژ سرسیلندر موتور پیکان



خودروهای هیبریدی



تاریخچه خودروی هیبریدی



اجزاء خودروهای هیبریدی



کنترل کننده ها/ موتورهای هیبریدی



باتری خودرو هیبریدی



فراخازن های خودروهای هیبریدی



انتشارات پایین و راندمان بالا.







تاريخچه تأسيس ايران خودرو:



شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مردادماه 1341 با سرمايه اوليه يك صد ميليون ريال و تعداد يك هزار سهم، يك هزار ريالي به ثبت رسيد واز مهرماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد.



ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار گرديد. اين شركت با مجوز صادره از سوي هيئت عامل سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران درتاريخ 27/2/1362 به نام شركت ايران خودرو « سهامي عام» تغيير يافت و اولين شركت خودروسازي بود كه



توانست خود را با بازار بورس تطبيق دهد.



ساخت سواري:



بر اساس پروانه مورخ 25 اسفند ماه 1344 وزارت اقتصاد ( صنايع و معادن) به كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال ( ايران خودرو فعلي) اجازه داده شد درمورد ساخت اتومبيل پيكان اقدام مي كند اجازه تأسيس كارخانجات ساخت انواع اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر درتاريخ 20/6/1345 به اين شركت داده شد.



شركت فوق سپس بر اساس قراردادي با كارخانه « روتس» انگلستان وابسته به گروه كرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر» و ساخت آن در ايران به نام پيكان شد. در سال 1346 تأسيسات اتومبيل سازي پيكان با ظرفيت اوليه سالانه توليد 6 هزار دستگاه در سالن توليد پيكان استقرار يافت و پس از افتتاح اين سالن در تاريخ 23/2/1346 اولين اتومبيل هاي سواري با امتياز ساخت گروه سواري روتس سابق( كرايسلر بريتانياي فعلي) به توليد رسيد.



اولين اتومبيلي كه در سال 1346 ساخته شد پيكان بود كه در دو مدل دولوكس و كارلوكس به بازار عرضه مي شد در اين سال وانت پيكان و تاكسي پيكان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر اين سه نوع پيكان كار هم به بازار عرضه شد و پيكان اتوماتيك نيز در سال 1349 به توليدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد: دولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسي و اتوماتيك.



خط توليد پيكان 1800 درتاريخ 12/9/1369 توسط رياست جمهوري كشورمان افتتاح شد با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز ايران خودرو تصميم گرفت و از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي GL و GLX توليد كند.



در ادامه مطالعات و اقدامات لازم براي توسعه ساخت داخل، ايران خودرو اقدام به خريد بخشي از ماشين آلات توليدي شركت تالبوت كرد تا پس از بازسازي و راه اندازي، از آنها براي آموزش تكنولوژي نيروي انساني، ارتقاء و تحقيق تكنولوژي خودرو سازي و فعاليت فني مهندسي مربوطه دركارخانجات ايراني، توليد قطعات يدكي قواي محركه پيكانهاي موجود و توليد قطعات يدكي خودروهاي آتي استفاد كند.





در سال 1344 ساخت و توليد ميني بوس مدل 319 و كومر در مجتمع شمالي شركت آغاز شد يا به بازار آمدن مدل ميني بوس 309 مرسدس بنز دراروپا، در سال 1347 ايران ناسيونال ( ايران خودرو فعلي) توليد مدل قديمي ميني بوس را تعطيل و مدل 309 جديد را به بازار عرضه كرد.



در سال 1345 خطوط توليد سالن فوق به مدل 309 شاسي بلند 17 نفره تغيير يافت و كماكان تا سال 1356 روزانه در دو شيفت كاري به توليد ادامه داد. پس از انجام تعميرات و بازسازي خطوط در سال 1365 طراحي و ساخت مدل جديد ميني بوس 508 با ظرفيت 21 نفر درمدل هاي سقف بلند و معمولي در دستور كار قرار گرفت و خط جديد تعويض اطاق ميني بوس راه اندازي شد. محصول جديد اين كارخانه به نام ميني بوس 309 سقف بلند تحت عنوان « سينما سيار» طراحي و در تاريخ 30/6/1369 اولين نمونه آن توليد شد.





توليد اتوبوس در اين كارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز( او. پي) تحت ليسانس مرسدس بنز ظرفيت توليد به 6 دستگاه در روز افزايش يافت. به منظور نوسازي كارخانه اتوبوس سازي و بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته و براي افزايش كيفيت و تعداد اتوبوس با استانداردهاي جديد از سال 1361 پروژه افزايش توليد اتوبوس زير نظر سازمان مهندسي ايران خودرو و در سالني به مساحت 48000 مترمربع آغاز و سپس كار با نظارت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ادامه يافت و در اواسط سال 1365 اجراي طرح با مديريت جديد دوباره زير نظر ايران خودرو قرار گرفت و در فروردين ماه سال 1367 سالن جديد پروژه افزايش توليد اتوبوس افتتاح و توليد خود را آغاز نمود. هدف اين پروژه افزايش توليد اتوبوس روزانه 8 دستگاه در انواع شهري، بين شهري و دولوكس و همچنين تعداد چهار دستگاه شاسي مجهز به نيروي محركه به منظور واگذاري به واحدهاي مستقل اطاق سازي بوده است.





كارخانه موتور سازي شركت ايران خودرو با هدف ساخت بدنه موتور و ساير قطعات چدني و مونتاژ موتور ونيم موتور 1600 و 1725 دو كاربوراتور با مساحت 25917 متر مربع در دو قسمت ماشين شاپ و مونتاژ موتور در سال 1350 تأسيس شد توليد قطعات ششگانه موتور 1600( سيلندر، سر سيلندر، اگزوز، فلايويل، كفي ياتاقان، دنده ميل سوپاپ) در كارخانه ريخته گري و تراشكاري، اين قطعات و مونتاژ آنها به همراه ساير قطعات دركارخانه ماشين شاپ در مهرماه سال 1353 افتتاح و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي( از سال 1358 تا 1363) با وضعيت مشابه توليد ادامه داشت واز سال ( 1364 تا 1367)عمده فعاليت ها را توليد قطعات دفاعي تشكيل مي داد. در اوايل سال 1370، برنامه چهار ساله مجتمع موتور سازي در زمينه ساخت موتور پيكان 1600 به تصويب رسيد و زمينه هاي اجرايي آن فراهم شد.





اين كارخانه با نام كارخانه صندلي سازي در سال 1342 شروع به فعاليت كرد اين كارخانه از تاريخ 19/10/1368 به كارخانه توليد لوازم تكميلي و تزئيني تغيير نام داد و در حال حاضر تحت همين عنوان مشغول به فعاليت است. مراحل اين كارخانه عبارتند از اسكلت سازي، رنگ، تودوزي، رويه و مونتاژ رويه با اسكلت صندلي لازم به ذكر است كليه قطعات تزئيني داخل اتوبوس، ميني بوس، سواري و وانت نيز دراين كارخانه ساخته و همچنين روزانه 140‌دستگاه‌جلو‌داشبورد‌سواري و وانت در اين كارخانه توليد مي‌شود.